Pátek, 3 února, 2023
novinky
- Advertisement -Newspaper WordPress Theme
Rady a NávodyKvalitná zrnková káva: Ako vybrať tú pravú?

Kvalitná zrnková káva: Ako vybrať tú pravú?

Vychutnať si skutočne kvalitnú kávu je snom mnohých milovníkov tohto nápoja. Aby sme však mohli uspokojiť naše chuťové poháriky, musíme vedieť, ako vyberať kvalitné kávové zrná. Preto tu nájdete niekoľko tipov, aké kritériá by mali spĺňať kvalitná zrnková káva.

Pôvod zŕn

Pôvod zŕn je kľúčovým faktorom pre kvalitu kávy. Oblasti ako je napríklad Kolumbia, Kostarika alebo Etiópia sú známe svojou vysokou kvalitou kávy. Tieto oblasti poskytujú ideálne podmienky na pestovanie kávy, čo má vplyv na jej chuť a arómu. Keď kupujeme kávu z týchto oblastí, máme väčšiu istotu, že káva bude kvalitná. Ponúkajú sa pritom aj ďalšie oblasti – Brazília, Kuba či Honduras. Môžete tak objaviť tú, z ktorej vám kvalitná zrnková káva chutí najviac.

Dátum praženia

Druhým dôležitým faktorom pre kvalitu kávy je dátum praženia. Zrnková káva by mala byť pražená najdlhšie dva týždne pred dátumom predaja, aby si zachovala svoju čerstvosť a chuť. Zrnková káva, ktorá bola pražená dávno pred predajom, už nemusí byť taká chutná. Preto sa oplatí obrátiť na pražiarne s ponukou čerstvej kávy. Pokiaľ si naozaj potrpíte na kvalitu, je lepšie nakupovať pravidelne čerstvú kávu ako si robiť veľké zásoby.

Spôsob praženia

Stupeň a kvalita praženia má tiež vplyv na chuť kávy. Kvalitná káva by mala byť pražená pomaly a rovnomerne, aby sa dosiahlo komplexných a rovnomerných chutí. Káva, ktorá bola prepražená alebo nedopražená, nebude mať plnú chuť. Najobľúbenejšou voľbou je preto stredné praženie, ktoré uchováva v kávových zrnách všetky chuťové tóny a plné telo, pričom acidita (kyslosť) je menej prenikavá.

Kvalita kávy je veľmi dôležitá, aby ste si mohli vychutnať skvelú chuť a arómu. Ponúka sa niekoľko základných parametrov, na ktoré je dobré sa pri nákupe zamerať. Môžete si tak vychutnať vynikajúcu šálku kávy.

Naše weby

Nejnovější články

- Reklama -Newspaper WordPress Theme

Ostatní právě čtou

Další články autora

- Reklama -Newspaper